Οι κάτοικοι του Μετς, που αντιδρούν στην προοπτική κατασκευής υπόγειου γκαράζ κάτω από την πλατεία του Α΄ Νεκροταφείου, προσπαθούν να βάλουν «φρένο» στις μπουλντόζες των εργολάβων, σύμφωνα με δημοσίευμα στην «Καθημερινή».
Ο δήμαρχος της Αθήνας Γ. Καμίνης σε επικοινωνία με τον ΓΓ του υπουργείου Υποδομών, ζήτησε να απομακρυνθούν τα μηχανήματα και να παγώσουν οι εργασίες μέχρι να υπάρξει απόφαση του δημοτικού συμβουλίου.
Το υπουργείο σε ανακοίνωση του ξεκαθαρίζει ότι το έργο θα προχωρήσει μόνον εφόσον το δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας ζητήσει τη συνέχισή του.
Άλλωστε, ο χώρος στον οποίο σχεδιάζεται η κατασκευή παρκινγκ ανήκει στον δήμο.
Η παράταξη «Ανοιχτή Πόλη» ζητεί από τη νέα δημοτική αρχή να πάρει θέση κατά της κατασκευής υπόγειων χώρων στάθμευσης κάτω από δημόσιους χώρους, ενώ η Ανοιχτή Επιτροπή Κατοίκων Μετς υποστηρίζει ότι ο μόνος που θα ωφεληθεί είναι ο μεγαλοεργολάβος «που θα χτίσει πάνω σε δημόσια δωρεάν επιφάνεια, και εκτός από την κατασκευή θα επιδοτηθεί με 4.000 ευρώ ανά θέση παρκαρίσματος από ευρωπαϊκά ταμεία».
Οι κάτοικοι που διαμαρτύρονται πιστεύουν ότι το υπόγειο γκαράζ «θα επιβαρύνει με κυκλοφοριακή συμφόρηση, ρύπανση και θόρυβο μια παραδοσιακή γειτονιά κατοικίας, ενώ θα αποκλείσει το Α΄ Νεκροταφείο από την Ενοποίηση των Αρχαιολογικών Χώρων της Αθήνας».
Η δημοπράτηση του έργου έχει γίνει από το 2002, καθώς είχε ενταχθεί στα προολυμπιακά έργα.
Η ανάθεση έγινε το 2005 με σύμβαση παραχώρησης και με έγγραφα του Δήμου Αθηναίων (2008) εγκρίθηκαν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και η Οριστική Κυκλοφοριακή Μελέτη.
H καθυστέρηση υλοποίησής του οφείλεται σε προσφυγές κατοίκων της περιοχής, ορισμένες εκ των οποίων απορρίφθηκαν, ενώ άλλες εκκρεμούν στο ΣτΕ.
Το υπουργείο Υποδομών απαντά στο υπόμνημα 157 κατοίκων της περιοχής για ανάκληση της έγκρισης περιβαλλοντικών όρων, ότι η υλοποίηση του έργου μπορεί να γίνει σύμφωνα με την εγκεκριμένη ΜΠΕ, όπου οι είσοδοι – έξοδοι έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε η κυκλοφορία να γίνεται χωρίς επιβάρυνση του τοπικού οδικού δικτύου.
πηγή: real
Ο δήμαρχος της Αθήνας Γ. Καμίνης σε επικοινωνία με τον ΓΓ του υπουργείου Υποδομών, ζήτησε να απομακρυνθούν τα μηχανήματα και να παγώσουν οι εργασίες μέχρι να υπάρξει απόφαση του δημοτικού συμβουλίου.
Το υπουργείο σε ανακοίνωση του ξεκαθαρίζει ότι το έργο θα προχωρήσει μόνον εφόσον το δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας ζητήσει τη συνέχισή του.
Άλλωστε, ο χώρος στον οποίο σχεδιάζεται η κατασκευή παρκινγκ ανήκει στον δήμο.
Η παράταξη «Ανοιχτή Πόλη» ζητεί από τη νέα δημοτική αρχή να πάρει θέση κατά της κατασκευής υπόγειων χώρων στάθμευσης κάτω από δημόσιους χώρους, ενώ η Ανοιχτή Επιτροπή Κατοίκων Μετς υποστηρίζει ότι ο μόνος που θα ωφεληθεί είναι ο μεγαλοεργολάβος «που θα χτίσει πάνω σε δημόσια δωρεάν επιφάνεια, και εκτός από την κατασκευή θα επιδοτηθεί με 4.000 ευρώ ανά θέση παρκαρίσματος από ευρωπαϊκά ταμεία».
Οι κάτοικοι που διαμαρτύρονται πιστεύουν ότι το υπόγειο γκαράζ «θα επιβαρύνει με κυκλοφοριακή συμφόρηση, ρύπανση και θόρυβο μια παραδοσιακή γειτονιά κατοικίας, ενώ θα αποκλείσει το Α΄ Νεκροταφείο από την Ενοποίηση των Αρχαιολογικών Χώρων της Αθήνας».
Η δημοπράτηση του έργου έχει γίνει από το 2002, καθώς είχε ενταχθεί στα προολυμπιακά έργα.
Η ανάθεση έγινε το 2005 με σύμβαση παραχώρησης και με έγγραφα του Δήμου Αθηναίων (2008) εγκρίθηκαν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και η Οριστική Κυκλοφοριακή Μελέτη.
H καθυστέρηση υλοποίησής του οφείλεται σε προσφυγές κατοίκων της περιοχής, ορισμένες εκ των οποίων απορρίφθηκαν, ενώ άλλες εκκρεμούν στο ΣτΕ.
Το υπουργείο Υποδομών απαντά στο υπόμνημα 157 κατοίκων της περιοχής για ανάκληση της έγκρισης περιβαλλοντικών όρων, ότι η υλοποίηση του έργου μπορεί να γίνει σύμφωνα με την εγκεκριμένη ΜΠΕ, όπου οι είσοδοι – έξοδοι έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε η κυκλοφορία να γίνεται χωρίς επιβάρυνση του τοπικού οδικού δικτύου.
πηγή: real