Αίσιο τέλος είχε για την Google η έρευνα της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου, σχετικά με το αν η εταιρεία κάνει
κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης που κατέχει η μηχανή αναζήτησής της.
Η έρευνα ξεκίνησε πριν από 20 μήνες, όταν ανταγωνιστές της κατήγγειλαν στην FTC πως εκείνη την περίοδο η Google είχε προχωρήσει σε αλλαγές στους αλγόριθμους, με σκοπό τα δικά της ιντερνετικά προϊόντα να βρίσκονται πάντα στις υψηλότερες θέσεις των αποτελεσμάτων.Όπως έκρινε όμως η FTC κάτι τέτοιο δεν ισχύει, αφού «οι όποιες αλλαγές στους αλγόριθμους –ακόμη και αυτές που βλάπτουν τους ανταγωνιστές– μπορούν να δικαιολογηθούν ως καινοτομίες που βελτιώνουν τη μηχανή και την εμπειρία των χρηστών».
Μάλιστα, δικαιολογώντας την απόφαση, ο πρόεδρος της Επιτροπής Jon Leibovitz υποστήριξε πως οι κατηγορίες εναντίον της Google, από εταιρείες όπως η Microsoft, ήταν περισσότερο αποτέλεσμα του ανταγωνισμού τους και λιγότερο μια αντικειμενική εκτίμηση των πρακτικών που χρησιμοποιεί ο ιντερνετικός κολοσσός. Πρόσθεσε επίσης ότι αρκετές από αυτές τις πρακτικές χρησιμοποιούν και όσοι κατηγορούν την Google για αθέμιτη συμπεριφορά.Παρ’ όλα αυτά, συμπλήρωσε, είναι βέβαιο πως η FTC θα δεχθεί κριτική για την απόφασή της. «Πολλοί από τους ανταγωνιστές της Google θα ήθελαν να προχωρήσει ακόμη περισσότερο η Επιτροπή, επιβάλλοντας περιορισμούς στον τρόπο λειτουργίας των αλγορίθμων της μηχανής αναζήτησης», είπε χαρακτηριστικά.
Για «κλείσει» η έρευνα, πάντως, η εταιρεία προχώρησε με υπόδειξη της Επιτροπής σε ορισμένες αλλαγές, οι οποίες δίνουν λύση σε άλλα επίμαχα θέματα που βρίσκονταν επίσης στο μικροσκόπιο της FTC. Ένα από αυτά ήταν ότι, στις αναζητήσεις τοπικού χαρακτήρα, εισήγαγε στα αποτελέσματα περιεχόμενο από τρίτα σάιτ, χωρίς να ζητήσει την άδειά τους – για παράδειγμα, όταν ο χρήστης έψαχνε πληροφορίες για κοντινά εστιατόρια ή ξενοδοχεία, έβλεπε στα αποτελέσματα κριτικές από σάιτ όπως το Yelp.
Πλέον, όμως, αυτά τα σάιτ θα μπορούν να αποφασίζουν ποιου είδους περιεχόμενό τους θα είναι ορατό στο «ψαχτήρι» της Google.Μία ακόμη κατηγορία είχε να κάνει με τους περιορισμούς που επέβαλε στις εταιρείες που ήθελαν να μεταφέρουν τις διαφημιστικές καμπάνιες τους σε ανταγωνιστικές πλατφόρμες. Περιορισμούς που η Google έχει πλέον αφαιρέσει, κάνοντας πιο εύκολη την εξαγωγή δεδομένων σε τρίτες υπηρεσίες ιντερνετικής διαφήμισης.Παράλληλα, η FTC επέβαλε στην Google να διαχειρίζεται από εδώ και στο εξής με «λογικό και δίκαιο» τρόπο τις πατέντες που ήρθαν στην κυριότητά της με την εξαγορά της Motorola.
Οι πατέντες αυτές έχουν να κάνουν με λειτουργίες που χρησιμοποιούν όλες οι «έξυπνες» συσκευές. Σύμφωνα με την Επιτροπή, μέχρι σήμερα η Google τις αξιοποιούσε ως όπλο εναντίον ανταγωνιστών της, χρεώνοντας υπέρογκα ποσά για να τους επιτρέψει να τις χρησιμοποιήσουν.«Μια χαμένη ευκαιρία» για τον υγιή ανταγωνισμό χαρακτήρισαν την απόφαση της Επιτροπής η Microsoft και το Yelp, ενώ η κοινοπραξία Initiative for a Competitive Marketplace (Icomp) δήλωσε «βαθιά απογοητευμένη» από την εξέλιξη. Τώρα, τα βλέμματα όλων στρέφονται στην Ευρώπη, αφού η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ξεκινήσει κι αυτή μία ανάλογη έρευνα εναντίον της Google για μονοπωλιακές πρακτικές.
Παρόλο που η Google έχει προτείνει στην Ε.Ε. ορισμένες αλλαγές στο «ψαχτήρι» της, ο επίτροπος Ανταγωνισμού Χοακίν Αλμούνια έχει ζητήσει από τον ιντερνετικό κολοσσό να καταθέσει μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου ένα λεπτομερές κείμενο δεσμεύσεων.
πηγή: blog
Η έρευνα ξεκίνησε πριν από 20 μήνες, όταν ανταγωνιστές της κατήγγειλαν στην FTC πως εκείνη την περίοδο η Google είχε προχωρήσει σε αλλαγές στους αλγόριθμους, με σκοπό τα δικά της ιντερνετικά προϊόντα να βρίσκονται πάντα στις υψηλότερες θέσεις των αποτελεσμάτων.Όπως έκρινε όμως η FTC κάτι τέτοιο δεν ισχύει, αφού «οι όποιες αλλαγές στους αλγόριθμους –ακόμη και αυτές που βλάπτουν τους ανταγωνιστές– μπορούν να δικαιολογηθούν ως καινοτομίες που βελτιώνουν τη μηχανή και την εμπειρία των χρηστών».
Μάλιστα, δικαιολογώντας την απόφαση, ο πρόεδρος της Επιτροπής Jon Leibovitz υποστήριξε πως οι κατηγορίες εναντίον της Google, από εταιρείες όπως η Microsoft, ήταν περισσότερο αποτέλεσμα του ανταγωνισμού τους και λιγότερο μια αντικειμενική εκτίμηση των πρακτικών που χρησιμοποιεί ο ιντερνετικός κολοσσός. Πρόσθεσε επίσης ότι αρκετές από αυτές τις πρακτικές χρησιμοποιούν και όσοι κατηγορούν την Google για αθέμιτη συμπεριφορά.Παρ’ όλα αυτά, συμπλήρωσε, είναι βέβαιο πως η FTC θα δεχθεί κριτική για την απόφασή της. «Πολλοί από τους ανταγωνιστές της Google θα ήθελαν να προχωρήσει ακόμη περισσότερο η Επιτροπή, επιβάλλοντας περιορισμούς στον τρόπο λειτουργίας των αλγορίθμων της μηχανής αναζήτησης», είπε χαρακτηριστικά.
Για «κλείσει» η έρευνα, πάντως, η εταιρεία προχώρησε με υπόδειξη της Επιτροπής σε ορισμένες αλλαγές, οι οποίες δίνουν λύση σε άλλα επίμαχα θέματα που βρίσκονταν επίσης στο μικροσκόπιο της FTC. Ένα από αυτά ήταν ότι, στις αναζητήσεις τοπικού χαρακτήρα, εισήγαγε στα αποτελέσματα περιεχόμενο από τρίτα σάιτ, χωρίς να ζητήσει την άδειά τους – για παράδειγμα, όταν ο χρήστης έψαχνε πληροφορίες για κοντινά εστιατόρια ή ξενοδοχεία, έβλεπε στα αποτελέσματα κριτικές από σάιτ όπως το Yelp.
Πλέον, όμως, αυτά τα σάιτ θα μπορούν να αποφασίζουν ποιου είδους περιεχόμενό τους θα είναι ορατό στο «ψαχτήρι» της Google.Μία ακόμη κατηγορία είχε να κάνει με τους περιορισμούς που επέβαλε στις εταιρείες που ήθελαν να μεταφέρουν τις διαφημιστικές καμπάνιες τους σε ανταγωνιστικές πλατφόρμες. Περιορισμούς που η Google έχει πλέον αφαιρέσει, κάνοντας πιο εύκολη την εξαγωγή δεδομένων σε τρίτες υπηρεσίες ιντερνετικής διαφήμισης.Παράλληλα, η FTC επέβαλε στην Google να διαχειρίζεται από εδώ και στο εξής με «λογικό και δίκαιο» τρόπο τις πατέντες που ήρθαν στην κυριότητά της με την εξαγορά της Motorola.
Οι πατέντες αυτές έχουν να κάνουν με λειτουργίες που χρησιμοποιούν όλες οι «έξυπνες» συσκευές. Σύμφωνα με την Επιτροπή, μέχρι σήμερα η Google τις αξιοποιούσε ως όπλο εναντίον ανταγωνιστών της, χρεώνοντας υπέρογκα ποσά για να τους επιτρέψει να τις χρησιμοποιήσουν.«Μια χαμένη ευκαιρία» για τον υγιή ανταγωνισμό χαρακτήρισαν την απόφαση της Επιτροπής η Microsoft και το Yelp, ενώ η κοινοπραξία Initiative for a Competitive Marketplace (Icomp) δήλωσε «βαθιά απογοητευμένη» από την εξέλιξη. Τώρα, τα βλέμματα όλων στρέφονται στην Ευρώπη, αφού η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ξεκινήσει κι αυτή μία ανάλογη έρευνα εναντίον της Google για μονοπωλιακές πρακτικές.
Παρόλο που η Google έχει προτείνει στην Ε.Ε. ορισμένες αλλαγές στο «ψαχτήρι» της, ο επίτροπος Ανταγωνισμού Χοακίν Αλμούνια έχει ζητήσει από τον ιντερνετικό κολοσσό να καταθέσει μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου ένα λεπτομερές κείμενο δεσμεύσεων.
πηγή: blog