Τετάρτη 9 Μαρτίου 2011

Δωροδοκούν μαθητές Δημοτικού

Δημοτικό σχολείο στο Λέστερ της Βρετανίας «δωροδοκεί» μικρούς μαθητές προκειμένου αυτοί να παρακολουθούν μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας και το σχολείο να βελτιώσει τις συνολικές του επιδόσεις στις γενικές εξετάσεις! Η διεύθυνση του σχολείου δίνει σε κάθε μαθητή που θα επιλέξει να κάνει ένα επιπλέον μάθημα διάρκειας 45 λεπτών, μία λίρα ημέρα - δηλαδή κάτι περισσότερο από ένα ευρώ.

Τα επιπλέον μαθήματα αφορούν στην ανάγνωση, στην έκθεση και στα μαθηματικά και διεξάγονται κάθε ημέρα από τις οκτώ μέχρι τις εννέα παρά τέταρτο το πρωί, πριν ξεκινήσουν τα κανονικά μαθήματα.



Η τακτική του σχολείου προκαλεί ωστόσο τη δυσαρέσκεια ειδικών αλλά και γονέων, που θεωρούν ότι τα παιδιά δέχονται υπερβολική πίεση. «Είναι απελπιστικά, απελπιστικά λυπηρό που τα σχολεία ποντάρουν τόσα πολλά σε αυτά τα τεστ. Τα παιδιά σε τόσο μικρή ηλικία χρειάζονται ελεύθερο χρόνο μακριά από το σχολείο. Χρόνο για να είναι παιδιά. Χρόνο για να βρίσκονται με την οικογένειά τους και για να παίζουν. Δεν θα έπρεπε να παρακολουθούν επιπλέον μαθήματα εκτός των κανονικών ωρών του σχολείου. Αυτή η πίεση μπορεί να οδηγήσει σε χειρότερες επιδόσεις» σχολίασε εκπρόσωπος μίας βρετανικής ένωσης δασκάλων.

Μέχρι στιγμής η «δωροδοκία της μίας λίρας» ανά μάθημα έχει γίνει πράξη για 25 παιδιά ηλικίας μέχρι δέκα χρόνων. Συνολικά το σχολείο φιλοξενεί 228 μαθητές. Μάλιστα ως επιπλέον επιβράβευση, η διεύθυνση του σχολείου αποφάσισε ότι κάθε μαθητής που θα παρακολουθεί όλα τα μαθήματα της ενισχυτικής διδασκαλίας (στο σύνολό τους 30) θα λαμβάνει επιπλέον πέντε λίρες το μήνα, δηλαδή περίπου έξι ευρώ. Η εν λόγω πολιτική ξεκίνησε τον Φεβρουάριο και πρόκειται να συνεχιστεί μέχρι τις γενικές εξετάσεις του Μαΐου, στις οποίες συμμετέχουν οι μαθητές που τελειώνουν το δημοτικό σχολείο.

Τον περασμένο χρόνο οι συνολικές επιδόσεις του συγκεκριμένου σχολείου στις γενικές εξετάσεις ήταν κάτω από τον εθνικό μέσο όρο της Βρετανίας, με αποτέλεσμα η διεύθυνσή του να υιοθετήσει αυτή την παράδοξη πολιτική επιβράβευσης.

«Μέχρι στιγμής η νέα μέθοδος λειτουργεί, αφού τα δύο τρίτα των δεκάχρονων μαθητών παρακολουθούν τα μαθήματα» λέει ο διευθυντής του σχολείου, Πίτερ Γουντ. Και προσθέτει: «Το βλέπουμε ως μία επιπλέον προτροπή για τα παιδιά, να έρχονται και να ξεκινούν τα μαθήματά τους νωρίτερα. Τους μιλάμε και για την αγορά εργασίας, τους βοηθάμε να έχουν φιλοδοξίες. Το μικρό χρηματικό ποσό που τους προσφέρουμε είναι μία επιβράβευση για τη σκληρή τους δουλειά».


πηγή: tovima