Κάποτε το κοινωνικό δίκτυο MySpace κατείχε την ηγετική θέση στις προτιμήσεις των νέων, μέχρι που το Facebook του «έκλεψε» τα πρωτεία. Τώρα, το MySpace, αναγνωρίζοντας ουσιαστικά την πρωτοκαθεδρία του ανταγωνιστή του, αποφάσισε να ακολουθήσει διαφορετική στρατηγική, αυτή της συνεργασίας, με στόχο να διατηρήσει τους «φίλους"»του και να κερδίσει νέους.
Η νέα υπηρεσία «Mashup with Facebook» επιτρέπει στους χρήστες του MySpace, μέσω της ιστοσελίδας τους στο MySpace, να συνδέονται στο λογαριασμό που έχουν στο Facebook και να συγχρονίζουν τις προτιμήσεις και τα ενδιαφέροντά τους ανάμεσα στα δύο κοινωνικά δίκτυα.
Επίσης, οι χρήστες του MySpace θα μπορούν να μοιράζονται τις ψυχαγωγικές προτιμήσεις τους με φίλους τους στο Facebook.
«Είμαστε ενθουσιασμένοι για τη συνεργασία με το Facebook μέσω του Mashup», τόνισε ο Μάικ Τζόουνς, διευθύνων σύμβουλος του Myspace, επισημαίνοντας πως αυτό που τους ενθουσιάζει περισσότερο, είναι ότι οι χρήστες θα μπορούν να απολαμβάνουν το ψυχαγωγικό πρόγραμμα που έχει φτιάξει, καθώς θα το συνδυάζει με την κοινωνική δικτύωση.
«Το να μοιράζεσαι τα ενδιαφέροντά σου στη μουσική και τη διασκέδαση γενικά, είναι ένα σημαντικό κομμάτι μίας φιλίας, είτε μέσω ίντερτερνετ είτε όχι» δήλωσε ο αντιπρόεδρος του Facebook Νταν Ρόουζ, επισημαίνοντας ότι οι χρήστες θα μπορούν εύκολα να περνούν από το Facebook στο Myspace την αγαπημένη τους μουσική, τις αγαπημένες του ταινίες, αλλά και τους αγαπημένους του celebrities.
Και οι δύο εταιρίες δήλωσαν ότι η συμφωνία τους δεν έχει οικονομική διάσταση. Σύμφωνα πάντως με την εταιρία αναλύσεων Forrester Research, η -μέχρι τώρα αδιανόητη- συνεργασία μπορεί να αποφέρει οφέλη και στις δύο.
Σύμφωνα όμως με άλλους αναλυτές, η συμφωνία αποτελεί σαφή ένδειξη ότι το MySpace αναγνώρισε πια την πρωτοκαθεδρία του Facebook και το γεγονός ότι είναι προς το συμφέρον του να πάει «με τα νερά» του τελευταίου παρά εναντίον του.
Το MySpace ελέγχεται από τη News Corp του μεγιστάνα των μέσων ενημέρωσης Ρούπερτ Μέρντοχ και διαθέτει περίπου 130 εκατ. χρήστες έναντι άνω των 500 εκατ. του Facebook. O Μέρντοχ (που αγόρασε το MySpace το 2005 αντί 580 εκατ. δολ.) έχει καταστήσει σαφές ότι δεν πρόκειται να ανεχτεί για πολύ ακόμα χρόνο τις ζημιές του MySpace και πιέζει για πρωτοβουλίες που θα αποφέρουν έσοδα στο τελευταίο, κάτι που πιθανότατα ώθησε το δίκτυό του να ανοίξει πια «κανάλι» επικοινωνίας με τον «μεγάλο εχθρό», το Facebook.
Το μερίδιο του Facebook στο διαφημιστικό τζίρο που διοχετεύεται στα online κοινωνικά δίκτυα, αυξήθηκε στο 50% το 2010 από 36% το 2009, ενώ του Space μειώθηκε από 32% σε 19% αντίστοιχα, σύμφωνα με την εταιρία ερευνών eMarketer.
skai