Ακριβός παραμένει ο φόρος αίματος στην άσφαλτο καθώς παρά την μείωση κατά 14,3% των τροχαίων ατυχημάτων, στα ύψη εκτινάσσονται τα ατυχήματα στην κατοικημένες περιοχές.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Τροχαίας το διάστημα μεταξύ εννεαμήνου 2009-2010, παρατηρήθηκε αύξηση κρουσμάτων κατά 67% όταν στην εθνική οδό και το επαρχιακό οδικό δίκτυο οι αντίστοιχοι δείκτες παρουσίασαν μείωση 2% και 15% αντίστοιχα.
Τα στοιχεία έδωσε την Τετάρτη στη δημοσιότητα το υπουργείο Υποδομών με αφορμή την παγκόσμια ημέρα οδικής ασφάλειας και την κατάθεση του νομοσχεδίου στη βουλή του νομοσχεδίου για την οδική ασφάλεια.
Οι κυριότερες αιτίες για την αύξηση των τροχαίων είναι η επικίνδυνη οδηγική συμπεριφορά, η υπερβολική ταχύτητα και η οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή (επιθετική οδήγηση), ενώ υψηλό είναι το ποσοστό εμπλοκής των δικύκλων (36%) σε θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα.
Στο σύνολο των ατυχημάτων κυρίαρχη θέση κατέχει η απόσπαση της προσοχής του οδηγού (1.502) για την οποία ενοχοποιείται κυρίως η χρήση του κινητού και ακολουθούν η οδήγηση σε κατάσταση μέθης (1.148) και η παραβίαση της προτεραιότητας (1.319).
Oπως επισημαίνει ο υπουργός Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας το ποσοστό τροχαίων στις κατοικημένες περιοχές είναι πολύ υψηλός στην χώρα μας που επιβάλλει την εκστρατείες ενημέρωσης του κοινού και την δημιουργία Master Plan Αστικής Οδικής Ασφάλειας.
Στο υπουργείο μελετούν ένα πλαίσιο των προτάσεων που θα αποτελέσει το εργαλείο για την επίτευξη ασφαλών μετακινήσεων στο αστικό περιβάλλον.
Έρχονται μέτρα…
Στο πλαίσιο αυτό προτείνουν:
-Μείωση της μέσης ταχύτητας κίνησης στον αστικό ιστό μέσω επανακαθορισμού του ανώτατου ορίου ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές, καθιερώνοντας ζώνες ήπιας κυκλοφορίας και ζώνες ανώτατου ορίου ταχύτητας 30 και 40 χλμ ανά ώρα.
-Ολοκληρωμένο και συνεχές πρόγραμμα τροχονομικού ελέγχου των βασικών παραβάσεων οδικής ασφάλειας (ταχύτητα, αλκοόλ, χρήση της ζώνης και του κράνους ασφαλείας, χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση) και με τη χρήση σύγχρονων ηλεκτρονικών μέσων.
-Ενημέρωση και εκπαίδευση του προσωπικού της Τροχαίας με βασικό γνώμονα τη διασφάλιση ασφαλών μετακινήσεων δίνοντας έμφαση στους ευάλωτους χρήστες των οδών (πεζοί, ποδηλάτες).
-Συμπλήρωση και τροποποίηση διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με ειδική μέριμνα για τις εναλλακτικές μορφές μετακίνησης (σήμανση ποδηλατοδρόμων, χρήση κράνους ασφαλείας από ποδηλάτες, υποχρεώσεις πεζών, κ.λπ.).
-Συνεχής παρακολούθηση και αξιοποίηση των δεδομένων - στατιστικών στοιχείων ατυχημάτων που καταγράφονται από τις υπηρεσίες της Τροχαίας. Συνεργασία του υπουργείου Υποδομών με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη για την επεξεργασία αυτών και την καταγραφή επικίνδυνων σημείων και συμπεριφορών.
protothema.gr